هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
... لقد تم تغير تصميم المنتدى ارجوا ان يكون نال اعجابكم و اذا واجدهت اى نشاكل راسلونى ... محمد عادل

3 مشترك

الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى

د/مصطفى الشرقاوى
    د/مصطفى الشرقاوى
    مشرف و من فريق اعداد المجله

ذكر

الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى  Empty الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى

مُساهمة من طرف د/مصطفى الشرقاوى الجمعة يوليو 22, 2011 2:25 am

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    بعد الصلاه والسلام على سيدنا رسول الله صلى الله عليه وعلى اله وسلم
    فاتقدم بخاص الشكر والتحيه للاستاذين الافاضل
    أ/عبد الرحمن العربى
    أ/احمد حسين
    على المجهودات المقدمه والمبذوله الواضحه وانى لالتمس ان المجهوادات تتغير شكلا موضوعا محاولين الارتقاء بمستوى المنتدى وجعله فى مصاف المنتديات العربيه ..
    قصه دخلوى المنتدى
    كانت قصه اشتراكى بالمنتدى عن طريق الصدفه عندما تعرفت على أ/عبد الرحمن على موقع التواصل الاجتماعى وورحب بى فى منتداه ومن هنا كان بدء اشتراكى وتسجيلى بالمنتدى ..
    الان اريد ان اقدم كله صغيره الى الجميع وكل له كلمته الخاصه .
    الساده المديرين ورؤساء مجلس الاداره
    موفقون ان شاء الله وقلبى معكم وانا معكم باى وقت وباى شى فانا معكم دائما ما دمت حيا ..
    فى البدايه قد تجدون صعوبه فى اشياء كثيره ولكن مع تقدم الوقت والاهتمام بعده اشياء ان شاء الله اقول نصل ولا اقول تصلون الى ما تريدون لان اليد الواحده لا تفعل شيئا .وساطرح على حضراتكم بعض ما يحلو لى من افكار بالترتيب ..
    الساده رئيس مجلس الاداره والسيد المدير وباقى اعضاء الاداره المركزيه
    1-الاهتمام باختيار باقى اعضاء الاداره والمشرفين والمراقبين ومنسقين شؤون الاعضاء والقائمين على المنتدى لان هؤلاء هم من سيقام عليهم المنتدى او سيهبط فكثر من المنتديات وبعد ان نالت شهره عاليه اصبحت ولا حول ولا قوه الا بالله زائرينها اقلاء والكثير من المشرفين ومن لهم وزن تركوه لذا فانا من وجه نظرى ان تقام وتبنى الاعمده على اساس سليم.
    2-طيله البال وعدم التشبت بالراى فكثير ايضا من المنتديات المعروفه جدا من خربت بسبب الخلاف مع المشرفين ومع الاداره وللاسف كانت لم تكن كاداره ولا تصلح ان تكون اداره فطيله البال والتحلى بالصبر ان شاء الله ننال ما نريد جميعا .
    3-التفكير دائما فى طرح طرق التحفيز للنشاط مثل لوحات الشرف ,تصميم توقيع مميز باسم العضو وعليه كلمه طيبه وعليها شعار واسم المنتدى .وهكذا حتى يسير المنتدى بافضل منهج ان شاء الله ..
    4-التحلى بالصبر فمهما طال الوقت ستصل الى ما تريد ولكن سنصل جميعا لا فرد صعب جدا فالصبر ثم الصبر
    الساده المشرفين والمراقبين ومنسقين شؤن الاعضاء
    1-الاهتمام بطرح المواضيع الهامه جدا لكل قسم وتثبيتها
    2-الاهتمام بالرد على كل عضو ولا يخلى موضوع من كلمتك فكونك مشرف لقسم معين فانت اهل له فلا يوجد سوال فى القسم الخاص بك ولا تجيب عنه
    3-التفكير فى تجميع اكبر قدر من الاعضاء داخل القسم وعليك انت بذلك فبما انك خبير فيما انت مختص بالاشراف عليه فيجب ان تكون اهلا له .
    4-حاول ان يكون اسلوبك طيب وفى ذات الوقت محايد للجميع
    5- حاول من فتره لاخرى طرح اسئله متدرجه فى مستوى الصعوبه والسهوله وحدد الزمن والوقت المحدد لجتمع فيه الجميع وانت تسال والاسبقيه للاسرع فى الاجابه او باى طريقه كانت
    والفائز يكن له توقيع مميز او لوحه شرف او او او ما الى اخره وسيتم ذلك بالاتفاق مع الاداره فى القسم الخاص بذلك وليس علنا .
    6- فى حاله وجود اى تطرق من اى عضو يحاول الهجوم او الحديث باسلوب غير لائق فعليه انذاره مره واخرى ثم ان تتقدم بشكوى للاداره وستتخذ معه التصرف السليم ولكن حالو ان تكن الى حد ما هادئ
    7-انت طالب او موظه او ربه منزل او او او ما الى اخره فليس من المعقول ان نجلس 24 ساعه امام الشبكه العنكبوتيه فى انتظار اسئله الاعضاء ولكن على الاقل يجب ان يكون تواجدنا يوميا واذا جاء يوم وتخلفنا فنحاول ان نسجل الدخول سريعا ولنرى ما حدث بالقسم الخاص بنا .
    كلمتى الى الساده الاعضاء
    1-اهلا وسهلا بك عضوا عزيزا فى اسرتنا الصغيره والتى ستكبر يوما بك/كى
    2-لا تدخل فى قسم واحد فقط فالاحظ دائما فى المنتديات العربيه ان هناك اشخاص يدخلون اقسام محدده فانصحك بالدخول ولول من فتره لاخرى فى باقى الاقسام ربما ستعجب بشيئا او ستعرف معلومه جديده او تستفيد شيئا او تفيد غيرك بشيئا فلا تبخل علينا .
    3-رجاء لا تقم بطرح سوال فى مكان مخصص للتعليق على موضوع ما فالموضوع تكتب رايك وتناقش الكاتب فيما تشاء او تشكره على المعلومه او اسلوبه فى الطرح او ما الى اخره
    اما سؤالك فلتتفضل بطرحه فى موضوع خاص كى تستفيد باكبر عدد من الاجابات ولكى الحريه فى اختيار الاجابه
    4-اذا كانت لديك خبره فى شيء معين او رايت معلومه جديدا فرجاء لا تبخل بها علينا فعلى الفور ضعها فى موضوع ونسقها كيفما تشاء وقم بطرحها لافادتنا جميعا
    5-حاول التحدث مع الجميع باسلوب طيب وتجنب المشادات الكلاميه فهناك من الاعضاء ما قد يثير حفيظتك فكن فطن ولا تجعل للشيطان مدخل فعلى الفور قم بارسال نص ما دار بالحوار الى منسق شؤون الاعضاء وهو المختص بفض النزاع وتاكد ان منتدى world smile يختلف عن الكثير من المنتديات فكل ياخذ ما يستحق .
    كلمتى الى الساده الزوار
    1- اهلا وسهلا بك زائرا عزيزا مرحبا بك
    2-نهتم بان تكون اسرتنا كبيره وان نقف جميعا كاعضاءاولا وقبل كل شيئ فى النمو والتقدم بالنهوض بالمنتدى لنحيا جميعا حياه مثقفه وذو علم وذو خبره فى شتى مجالات الحياه وبدون تسجيل فنحن نفتقدك ونفتقد ما لديك من معلومات ونحن نعطيك ما عندا من معلومات واشياء جديده فلا تبخل علينا بكلمه ولو صغيره فتسجيلك مكسب لنا فى اننا ازددنا فردا طيبا لافردا اسرتنا الحبيبه ..
    3- سجل معنا فكم ياخذ التسجيل من وقتك؟؟4 دقائق ,5 دقائق ,10 دقائق ؟ خساره 10 دقائق من الوقت ستكسبك معلومات اكثر من 10 سنوات ..سجل وجرب وان لم ترضى عن المنتدى فلا تدخل مره اخرى ولكن نفضل ان تكون عضوا خيرا من ان تقف خارجا عن باب بيتنا الصغير
    فالباب مفتوح للجميع فاهلا وسهلا بكم جميعا وباى اى وقت وباسئلتكم واستفساراتكم .
    وللجميع خالص شكرى وتقديرى ومحبتى
    شكرا
    عبدالرحمن العربي
    عبدالرحمن العربي
    المدير العام
    المدير العام

ذكر
    العمل/الترفيه : الانترنت
    المزاج : رايق

الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى  Empty رد: الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى

مُساهمة من طرف عبدالرحمن العربي الجمعة يوليو 22, 2011 6:57 am

انا مش عارف اقلك ايه يا دكتور مصطفي انا معنديش كلام اقولو بعد كلامك ومعنديش برضو تعليقات يا دكتور
    كل ال اقدر اقولو شكرا

عدل سابقا من قبل عبدالرحمن العربي في الجمعة يوليو 22, 2011 8:00 am عدل 1 مرات
    a7med hussein
    مدير ومطور الموقع
    مدير ومطور الموقع

ذكر
    الجوزاء
    الماعز
    تاريخ الميلاد : 18/06/1991
    العمل/الترفيه : الانترنت و التصميم والاستطلاع علي كل ما هو جديد
    المزاج : مرة مظبوت جدا ومرة قافل

الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى  Empty رد: الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى

مُساهمة من طرف a7med hussein الجمعة يوليو 22, 2011 7:02 am

والله يا دكتور مصطفي مش عارف اقلك ايه غير ربنا يخليك وانشاء الله المنتدي يعجبك دائما ولو عايز اي برمجة او تصميم في الاستايل او عمل اي شئ اساسي
    انا موجود وكمان عبد الرحمن
    وانشاء الله تشرفنا علطول

بس ليا بعض التعليقات
    دكتور مصطفي ان اختيار المشرفين علي اساس قوي وبدقة كلامك وضاح وصريح ونحن نعمل علي ذلك لان الادارة لن تقدر تقوم بكل شئ اكيد لاني صحيح مشرف قسم الحصريات وبعمل مواضيع من رفعي الخاص بس لازم يكون حد يساعدني طبعا

وبالنسبة ان علي طيلة البال والتشبت بالراي فعلا كمان قلت رايك صحيح وبالنسبة لادارة الموقع انا وعبد الرحمن لا نطيل ونفعل كل ما بجهدنا وهذا واضح اكيد مثال
    انا مثلا مبتكر فكرة الملجة قلتها لعبد الرحمن وافق رحت عمل الاقسام وعملت برمجتها وتصميمها وكله يعني مفيش طيلة بال نهائيا

وبالنسبة للوحات الشرف اكيد مش ناسينها بس مش وقتها دلوقتي زي مقلت يا دكتور لازم نبتدي بالاساسيات وكمان اللوحات القديمة لا تناسب شكل المنتدي حديثا فانا اعمل علي لوحات شرف ذات تطور عالي والتواقيع اتفقنا انا وعبد الرحمن وموافق وستاقم ايضا وسنصمم التوقيع بطعم المنتدي بس مش وقت ده كله دلوقتي في بداية رمضان ستري

وانا متشرف اني معاك في الموضوع يا دكتور وانا قلت التعليقات الخاصة بالادارة فقط

عدل سابقا من قبل a7med hussein في الجمعة يوليو 22, 2011 10:36 pm عدل 1 مرات
    د/مصطفى الشرقاوى
    د/مصطفى الشرقاوى

ذكر

مُساهمة من طرف د/مصطفى الشرقاوى الجمعة يوليو 22, 2011 7:36 pm

عبدالرحمن العربي كتب:انا مش عارف اقلك ايه يا دكتور مصطفي انا معنديش كلام اقولو بعد كلامك ومعنديش برضو تعليقات يا دكتور
    كل ال اقدر اقولو شكرا
    مشكور أ/عابد الرحمن وسعيد بمشاركه حضرتك وان شاء الله الى مزيد من التقدم والرقى
    د/مصطفى الشرقاوى
    د/مصطفى الشرقاوى

ذكر

مُساهمة من طرف د/مصطفى الشرقاوى الجمعة يوليو 22, 2011 7:42 pm

a7med hussein كتب:
    والله يا دكتور مصطفي مش عارف اقلك ايه غير ربنا يخليك وانشاء الله المنتدي يعجبك دائما ولو عايز اي برمجة او تصميم في الاستايل او عمل اي شئ اساسي
    انا موجود وكمان عبد الرحمن
    وانشاء الله تشرفنا علطول
    الى جميع رؤساء واعضاء ومشرفى وزوار لمنتدى  829849591

بس ليا بعض التعليقات
    دكتور مصطفي ان اختيار المشرفين علي اساس قوي وبدقة كلامك وضاح وصريح ونحن نعمل علي ذلك لان الادارة لن تقدر تقوم بكل شئ اكيد لاني صحيح مشرف قسم الحصريات وبعمل مواضيع من رفعي الخاص بس لازم يكون حد يساعدني طبعا

وبالنسبة ان علي طيلة البال والتشبت بالراي فعلا كمان قلت رايك صحيح وبالنسبة لادارة الموقع انا وعبد الرحمن لا نطيل ونفعل كل ما بجهدنا وهذا واضح اكيد مثال
    انا مثلا مبتكر فكرة المجلة قلتها لعبد الرحمن وافق رحت عمل الاقسام وعملت برمجتها وتصميمها وكله يعني مفيش طيلة بال نهائيا

وبالنسبة للوحات الشرف اكيد مش ناسينها بس مش وقتها دلوقتي زي مقلت يا دكتور لازم نبتدي بالاساسيات وكمان اللوحات القديمة لا تناسب شكل المنتدي حديثا فانا اعمل علي لوحات شرف ذات تطور عالي والتواقيع اتفقنا انا وعبد الرحمن وموافق وستاقم ايضا وسنصمم التوقيع بطعم المنتدي بس مش وقت ده كله دلوقتي في بداية رمضان ستري

وانا متشرف اني معاك في الموضوع يا دكتور وانا قلت التعليقات الخاصة بالادارة فقط

شاكر ردكم الكريم أ/ احمد والمجهود واضح جدا
    وتحت امركم باى وقت ان شاء الله
    ويدا بيد نرتقى للامام ان شاء الله
    a7med hussein
    مدير ومطور الموقع
    مدير ومطور الموقع

ذكر
    الجوزاء
    الماعز
    تاريخ الميلاد : 18/06/1991
    العمل/الترفيه : الانترنت و التصميم والاستطلاع علي كل ما هو جديد
    المزاج : مرة مظبوت جدا ومرة قافل

مُساهمة من طرف a7med hussein الجمعة يوليو 22, 2011 10:34 pm

والله انت الي كلامك جميل يا دكتور مصطفي محدش يقدر يقول حاجة وحشة قدامه ويا تصميم المنتدي يعجبك والتكنولوجيا الجديدة الي فيه واي حاجة محتاجها انا وعبد الرحمن تحت امر اي واحد
    د/مصطفى الشرقاوى
    د/مصطفى الشرقاوى

ذكر

مُساهمة من طرف د/مصطفى الشرقاوى السبت يوليو 23, 2011 10:05 pm

a7med hussein كتب:
    والله انت الي كلامك جميل يا دكتور مصطفي محدش يقدر يقول حاجة وحشة قدامه ويا تصميم المنتدي يعجبك والتكنولوجيا الجديدة الي فيه واي حاجة محتاجها انا وعبد الرحمن تحت امر اي واحد
    الشكر لله وحده رب العالمين
    والمنتدى بصراحه اكثر من رائع كشكلا فيجب ان يكون رائع موضوعا وهذا ياتى بتعداد الزوار الكرام والمواضيع الطيب والمشاركات والتفاعل العام نسال الله التوفيق والسلامه وكل عام وحضراتكم جميعا بكل الخير وانا تحت امر
    كم باى شى
    عبدالرحمن العربي
    عبدالرحمن العربي
    المدير العام
    المدير العام

ذكر
    العمل/الترفيه : الانترنت
    المزاج : رايق

مُساهمة من طرف عبدالرحمن العربي الخميس يوليو 28, 2011 11:23 pm

شكرا علي اهتمامك

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 7:19 pm